Wednesday 3 May 2017

Tanda-Tanda Sakit Sendi Dan Cara Rawatan

Penyakit radang sendi sebenarnya adalah penyakit yang lazimnya hanya menimpa pada orang berusia lanjut. 


Tetapi.. pada zaman sekarang orang muda juga tidak terlepas daripada sakit sendi seperti wanita hamil, orang yang bekerja kuat dan sebagainya. Di seluruh dunia, berjuta-juta orang mengalami masalah tulang dan sendi.

Ciri-Ciri Sendi Yang Tidak Sihat

Ini adalah penyakit-penyakit yang berkaitan dengan sendi yang biasa dihidapi oleh ramai orang. Antaranya ialah:

1. Rheumatoid Arthritis (RA)

Radang berlaku apabila bendalir sinovia diserang sel sarah putih teraktif, menyebabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.Minyak-minyak ikan atau herba seperti Boswellia membantu penghidap RA ini.

2. Osteoarthritis (OA)

Kesihatan tulang rawan yang merosot menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang bergesel antara satu sama lain.Glukosamina membantu melambatkan kehilangan tulang rawan.

3. Seliuh

Kecederaan pada sekitar ligamen sesuatu sendi.Bila ligamen diregangkan terlalu jauh atau koyak, sendi menjadi sakit dan bengkak.

 4. Tendinitis

Ialah keradangan, kegatalan dan bengkak pada tendon.Tendon hilang keanjalan akibat kecederaan, penggunaan berlebihan atau penuaan.

Simptom- Simptom Sendi Yang Tidak Sihat

Sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti di bawah, berkemungkinan besar sendi anda ada masalah. Adalah lebih baik segera membuat pemeriksaan lanjut dengan doktor. Antara simptom-simptom sendi yang tak sihat ialah:

✔Ketegangan

✔Lenguh

✔Bengkak

✔Kesakitan

✔Berkeriuk atau berbunyi

Mereka Yang Berisiko Mengalami Sakit Sendi

Antara golongan yang mudah diserang sakit sendi ialah:

✅ Wanita yang selalu memakai kasut tumit tinggi

✅ Ahli sukan

✅ Golongan berusia ataupun warga emas

✅ Mereka yang mempunyai berat berlebihan ataupun obesiti

✅ Mereka yang mengamalkan senaman secara berlebihan

✅ Kanak-kanak sekolah yang membawa beg sekolah berlebihan had.

✅ Selalu mengangkat berat-berat

Simptom-simptom yang menyebabkan ketidakselesaan sendi dan menyukarkan pergerakan boleh dikurangkan dengan pengambilan set vitamin untuk sendi. Makanan tambahan ini dapat membantu membekalkan sendi dengan nutrien penting tertentu yang boleh menggalakkan pemulihan akibat sakit berkaitan dengan sendi. Adalah penting untuk berikhtiar supaya keadaan tak menjadi semakin kronik.

Supplement yang dicadangkan untuk penghidap masalah sakit sendi ialah :

1) Collagen Powder

Sangat disarankan mengamalkan Collagen Shaklee Powder ini. Kolagen shaklee ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi .

Apabila penyerapan kolagen ini berlaku ke dalam badan , ianya perlahan2 akan memperbaiki bahagian2 yang rosak serta menggantikan kolagen yang rosak.

Lama-kelamaan bengkak tersebut akan beransur pulih dan tulang yang terkeluar dari rangka lutut akan masuk semula dalam rangka.

Mengikut kajian,penggunaan selama 8 minggu boleh nampak hasil Collagen Shaklee ni, ada juga yang kurang dari itu atau  seawal 3 hari.

Collagen shaklee bersifat elastik dan sangatkuat.Ianya juga bukan drugs,tidak mengandungi bahan2 berbahaya dan tiada kesan sampingan.

Testimoni :



2) Omega Guard

Memelihara fungsi sendi (arthtritis) paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthtritis , memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Testimoni :


3) Kalsium

Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, merawat tulang retak, kekejangan,memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas.

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthtritis

Kandungan magnesium dalam ostematrix sangat penting pada tubuh. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf , mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot.

Testimoni :



Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan anda atau orang tersayang anda. Kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya.

Jika anda berminat tentang Set ini bolehlah hubungi saya untuk pembelian.

Atau boleh BELI DI SINI

Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.

👧 Joy Dariene Keffrus (1161498)
📩 msg/whatsapp: 0148601038
✍ DM ig : @mummyfadrielaidden
📝FB : Joy Dariene
☎ COD area: IPOH PERAK
📮 POS LAJU SELURUH MALAYSIA

Mahukan harga yang lebih berbaloi,sertai kami sebagai ahli shaklee dan anda akan mendapat tawaran harga yang lebih untung dan jimat.

No comments:

Post a Comment