Thursday 25 May 2017

Cara Terbaik Menjaga Luka Bersalin Cepat Sembuh


Luka pembedahan Cesaraen memerlukan penjagaan yang lebih rapi kerana luka ini lebih besar dan jika tidak dijaga dengan rapi maka mudah berlakunya jangkitan kuman.

Bagi luka pembedahan caesarean, tempoh 10 hingga 14 hari cukup untuk kulit bercantum kembali.  Biasanya semua jenis luka boleh sembuh sepenuhnya dalam masa 42 hari iaitu 6 minggu.

=======================
Ini cara terbaik menjaga luka bersalin supaya cepat sembuh
========================

1. Pastikan luka kering dan bersih. Pastikan luka dilapkan kering-kering selepas ke tandas dan sapukan ubat luka yang diberi oleh doktor. Selepas mandi, pastikan luka tersebut dilapkan kering-kering.

2. Jika ingin menggunakan bengkung, letakkan lapisan kapas atau tisu yang tidak melekat supaya boleh menyerap peluh agar kawasan luka sentiasa kering. Ini sangat penting kerana jika lembap, jangkitan mudah berlaku.

3. Tidak digalakkan menggunakan ubat-ubatan tradisional seperti minyak atau herba untuk menyembuhkan luka kerana dikhuatiri minyak tersebut akan mengganggu percantuman semula kulit. 

4. Menyusu bayi yang baru lahir juga membantu mempercepatkan proses penyembuhan. Setika kali menyusu,badan akan mengeluarkan hormon oxytocin yang menolong mengecutkan rahim.

5. Ramai doktor yang menasihatkan agar berhati-hati ketika mengambil ubat tradisional atau herba. Ini kerana ada beberapa campuran herba yang menyebabkan rahim tidak mengecut. Ada pula produk herba yang dicampur bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan diri ibu dan lebih-lebih lagi bayi yang menyusu.

6. Selepas bersalin digalakkan mengambil multivitamin. Makan sayur dan buah-buah banyak kerana kandungan seratnya boleh mengurangkan sembelit. Akan tetapi sekiranya sudah lebih 14 hari namun luka masih tidak sembuh, jumpalah doktor segera kerana takut ada jangkitan.

7. Sekiranya inginkan luka cepat sembuh, pengambilan makanan seimbang penting.   Pastikan tubuh cukup vitamin terutama vitamin C kerana dapat mempercepatkan proses penyembuhan. Juga digalakkan mengambil Vivix Shaklee. Disini saya kongsikan bagaimana vivix membantu proses penyembuhan luka dengan cepat.


===================
Bagaimana vivix shaklee membantu?
===================

♡ Meningkatkan tenaga 

♡ Memulihkan sel-sel dalam tubuh ibu bersalin

♡ Mengawal DNA

♡ Mempercepatkan penyembuhan luka bersalin

♡ Membantu memanaskan badan ibu

♡ Membantu ibu selepas bersalin lebih segar dan sihat

♡ Melancarkan peredaran darah dan nifas

♡ Memperbanyakkan susu badan ibu

♡ Mengurangkan pucat pada wajah ibu bersalin

Ini antara kesan-kesan terbaik Vivix Shaklee yang dirasai oleh kebanyakkan ibu yang menggunakan vivix.

Antara testimoni :

"Susu badan meriah &
Luka jahitan bersalin
normal baik dalam 10 hari"

"Baby xde kuning,susu bada meriah,
Luka czer cepat kering,x rasa sakit pun"

"Guna vivix badan sedap &
Kulit jadi cantik"


Tiada yang lebih baik daripada kasih sayang dan kesihatan berpanjangan. Nasihat saya terutama para suami hadiah kan lah si isteri vivix sebagai tanda kasih sayang kepada isteri anda yang sanggup terkorban nyawa demi melahirkan zuriat anda di dunia ini.

Jika anda berminat dengan suplemen ini bolehlah hubungi saya untuk tempahan.

Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.

👧 Joy Dariene Keffrus (1161498)
📩 msg/whatsapp: 0148601038
✍ DM ig : @mummyfadrielaidden
📝FB : Joy Dariene
☎ COD area: IPOH PERAK
📮 POS LAJU SELURUH MALAYSIA

Anda juga boleh membuat pembelian secara online menggunakan kad kredit/debit kad.

Hanya KLIK DI SINI

Mahukan harga yang lebih berbaloi,sertai kami sebagai ahli shaklee dan anda akan mendapat tawaran harga yang lebih untung dan jimat.

Yuran pendaftaran hanya RM69 SAHAJA !



No comments:

Post a Comment