Sunday 4 December 2016

Cara Pantas Turunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Selamat


Penyakit tekanan darah tinggi ataupun nama lainnya hipertensi, bukanlah satu penyakit yang asing bagi penduduk di Malaysia. Menurut statistik, sebanyak 37% daripada penduduk yang berumur 18 tahun ke atas, mempunyai masalah tekanan darah tinggi.

Hipertensi sering digelar sebagai “pembunuh senyap” kerana penyakit ini tidak menunjukkan ciri-cirinya secara terang-terangan. Malah mereka yang menghidapi tekanan darah tinggi ini merasakan seolah-olah tiada apa yang berlaku pada diri mereka sehinggalah penyakit ini sudah menjadi semakin serius.

Tahukah anda, bahawa hipertensi ini boleh dikawal dan boleh dirawat dengan segera tanpa menggunakan ubat?

Saya ingin kongsikan, bagaimana caranya menurunkan tekanan darah tinggi dengan cepat.
Apa akan terjadi sekiranya tekanan darah tetap tinggi dan dibiarkan tanpa sebarang ikhtiar?
Jika hipertensi ini dibiarkan tanpa sebarang ubat ataupun ikhtiar, komplikasi yang lebih teruk dari tekanan darah tinggi boleh berlaku.

Tekanan darah yang berlebihan boleh merosakkan pembuluh darah yang besar dan juga yang kecil.
Contoh kerosakan pembuluh darah yang besar adalah seperti strok dan serangan jantung. Manakala contoh kerosakan pembuluh darah yang kecil ialah kegagalan buah pinggang dan gangguan penglihatan disebabkan kerosakan mata.
Satu lagi komplikasi akibat tekanan darah tinggi ialah ‘atrial fibrillation’ atau degupan jantung yang tidak stabil. Ini menyebabkan pesakit merasa berdebar-debar dan kadang-kala pening dan sesak nafas.

Tekanan darah tinggi juga boleh menyebabkan jantung membengkak dan boleh berlarutan hingga ke peringkat lemah jantung. Jantung terpaksa bekerja lebih kuat untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Satu lagi komplikasi ialah bengkak di saluran darah utama yang paling besar di badan manusia dinamakan aorta. Salur darah ini membawa darah yang padat kandungan oksigen dari jantung ke seluruh organ tubuh. Pembengkakan aorta ini dipanggil aneurisme. Aneurisme ini kadangkala boleh menyebabkan aorta terkoyak atau bocor dan berlaku pendarahan yang banyak. Komplikasi ini boleh menyebabkan pesakit maut.

Sebelum komplikasi yang lebih teruk dan kronik menyerang, berikhtiarlah dengan menggunakan tonik merah Vivix. Keistimewaan Vivix yang tak disangkal lagi, telah membantu ramai pesakit darah tinggi bebas daripada hipertensi dan ada yang telah bebas daripada bergantung sepenuhnya kepada ubat hospital.

Apa Keistimewaan Vivix Sehingga Mampu Menurunkan Tekanan Darah Tinggi?

Kandungan Vivix yang kaya dengan resveratrol sangat-sangat membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Resveratrol dapat menurunkan trigliserida , LDL, dan lemak berlebihan di dalam darah serta meningkatkan nisbah kolesterol HDL dan LDL.

Resveratrol di dalam Vivix juga berperanan sebagai ” pembersih pembuluh darah “, membantu menurunkan kepekatan darah dan mencegah terbentuknya pembekuan darah.

Resveratrol yang terkandung di dalam Vivix juga dapat mencegah terbentuknya arteosklerosis (keradangan pada pembuluh darah), mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh, serta dapat memperbaiki pengerasan pembuluh nadi dan tekanan darah serta mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah jantung.

Satu botol Vivix adalah untuk tempoh penggunaan selama sebulan. Dan sebotol Vivix menyamai kuantiti resverstrol yang terdapat di dalam 3000 gelas red wain. Tapi, kita tak boleh minum red wain kan? Jadi, untuk dapatkan keistimewaan resveratrol, Vivix adalah pilihan terbaik untuk anda. Syarikat Shaklee telah membelanjakan berbillion dolar dalam menjayakan penghasilan Vivix ni. Sangat rugilah kiranya kalau kita tidak manfaatkan kelebihan yang ada dalam Vivix.

Betul ke Tekanan Darah Tinggi boleh Turun dengan Vivix?

Masih ragu-ragu dengan kehebatan Vivix ni? Okay..Takpe. Meh saya nak kongsikan beberapa testimoni customer yang telah berpuas hati selepas konsisten mengamalkan Vivix untuk masalah tekanan darah tinggi mereka.



Jika anda mengalami tekanan darah yang tinggi, jangan ambil mudah perkara ini. Dapatkan pemeriksaan doktor untuk pemeriksaan lanjut. Selain daripada itu, anda boleh berikhtiar dengan Vivix Shaklee bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan anda.

Jangan malu jangan segan untuk hubungi saya.

Atau boleh BELI DI SINI

Anda akan diberi info lanjut mengenai produk ini serta konsultasi secara ekslusif. Anda juga boleh mendapatkan harga ekslusif untuk produk ini melalui saya.

Duit boleh dicari, tetapi rasa SIHAT itu ‘MAHAL’ harganya.

Pertanyaan lanjut boleh hubungi saya :
👧 Joy Dariene Keffrus (1161498)
📲 msg/whatsapp: 0148601038
✍ DM ig : @mummyfadrielaidden
📱FB : Joy Dariene
☎ COD area: IPOH PERAK
📮 POS LAJU SELURUH MALAYSIA

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?
Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.
Jom sertai kami bersama Shaklee.

No comments:

Post a Comment