Tuesday 22 November 2016

Petua Hilangkan Bengkak Susu Dengan Mudah


Bengkak susu? Ya saya juga pernah mengalaminya semasa anak pertama dan kedua. Sakitnya alahai diri sendiri sahaja yang tahu. Di bawah saya kongsikan cara menghilangkan bengkak susu.

Biasanya jika bengkak susu sudah terjadi, mengepam payu dara bukanlah satu idea yang baik. Kenapa?? kerana waktu itu, payu dara sudah mengeras dan kita akan cepat rasa sakit jika tersentuh.. Malah saluran susu seakan tersumbat, susu tidak akan keluar dengan banyak. Oleh itu ada beberapa cara lain yang lebih sesuai untuk mengurangkan bengkak susu ini. (cara yang paling baik adalah melalui hisapan langsung daripada bayi)

==================
Petua hilangkan bengkak susu
==================

1)  Menyikat payudara yang bengkak (sikat menghala ke puting)

2)  Tuam dengan tuala panas atau mandi dengan air suam sambil mengurut

3)  Tekapkan daun kobis pada payudara (buat sesekali. Jika diamalkan selalu boleh menyebabkan susu kering)

4)  Ambil cuka makan dan campurkan dengan air di dalam piring. Ambil kapas, celup dan sapu pada sekeliling payudara. Awas! Jangan terkena bahagian puting ( nanti baby tak nak menyusu pulak). Lakukan setiap hari sehingga tiada bengkak lagi.

5)  Ambil beberapa helai daun sirih dan disapu minyak zaitun di permukaan hadapan. Layur daun sirih tersebut di atas tudung periuk. Tekap pada buah dada bila agak-agak suam. Selain dari melancarkan pengeluaran susu ia juga mengurangkan rasa sakit bengkak.

6) Urut sikit sebelum pam...buat urutan membulat macam pemeriksaan payudara tu dekat area yang rasa berketul-ketul tu...kemudian pump..masa pump pun buat juga urutan tu.

Atau lebih mudah dan senang,

Hilangkan bengkak susu dengan LECITHIN SHAKLEE je!

Lecithin sememangnya terbukti berkesan untuk menghilangkan bengkak susu. Sudah ramai ibu yang lega dari kesakitan selepas mengambil Lecithin dengan cara makan yang betul. Lecithin ibarat 'minyak pelincir' untuk licinkan 'highway' saluran susu anda.

Lecithin Shaklee bukan sahaja berfungsi membantu mengurangkan masalah bengkak susu, malah turut membantu mengurangkan lemak dalam badan, mengurangkan symptom lupa dan menguatkan memori. Memang sangat best pengambilan lecithin Shaklee, bukan sahaja untuk wanita malah lelaki dan kanak-kanak juga turut boleh mengamalkan lecithin untuk penguat memori dan mengingkirkan lemak / kolestrol berlebihan.. 

Akhir sekali, jika sudah tidak tertahan sakitnya, teruslah berjumpa doktor.. kalau nak tahu, ada juga bengkak yang sampai tahap perlu dibedah untuk mengeluarkan susu yang berbaki.. ada juga yang terpaksa mengambil ubat untuk menghentikan pengeluaran susu.

Jadi nasihat saya, mungkin kepada ibu yang baru.. jika terjadinya bengkak susu, jangan dibiarkan ya.. jagalah kesihatan diri.. jika boleh, setkan lah masa untuk mengepam susu/susu kan anak anda.. 

Jika anda berminat dengan suplemen ini bolehlah hubungi saya untuk tempahan.

Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.

👧 Joy Dariene Keffrus (1161498)
📩 msg/whatsapp: 0148601038
✍ DM ig : @mummyfadrielaidden
📝FB : Joy Dariene
☎ COD area: IPOH PERAK
📮 POS LAJU SELURUH MALAYSIA

Anda juga boleh membuat pembelian secara online menggunakan kad kredit/debit kad.

Hanya KLIK DI SINI

Mahukan harga yang lebih berbaloi,sertai kami sebagai ahli shaklee dan anda akan mendapat tawaran harga yang lebih untung dan jimat.

Yuran pendaftaran hanya RM69 SAHAJA !


No comments:

Post a Comment