Sunday 11 September 2016

Kenapa Shaklee ?

Dalam banyak-banyak suplemen di pasaran kenapa saya pilih Shaklee?

Inilah sebabnya,Shaklee ada landmark Study tau,..eh apa kebenda tu?..jom baca

Korang nak tahu tak apa itu SHAKLEE LANDMARK STUDY (SLS)? Ha..SLS ni adalah research atau kajian yang dijalankan oleh pihak ketiga iaitu pihak yg tiada kaitan atau tiada keuntungan langsung dengan Shaklee. Kali ni UC Berkeley yang jalankan research ni.
.

Para saintis kat UC Berkeley buat survey dan kajian dengan membandingkan 3 golongan iaitu (sila rujuk graf)

1) Biru - Golongan yang amalkan diet sihat tanpa mengambil sebarang suplemen.
2) Pink - Golongan yang mengamalkan suplemen brand lain.
3) Hijau - Golongan yang mengamalkan suplemen shaklee.



Keputusan yg diperolehi dr Landmark Study ini menunjukkan golongan yg mengamalkan suplimen Shaklee paling kurang berisiko utk mendapat pelbagai penyakit yg dibuat survey ini. Kecuali graf terakhir hijau paling tinggi iaitu mereka yang mendapat Kolesterol Baik iaitu HDL.
.

Ini bukan cakap-cakap kosong ya kawan-kawan tp berdasarkan saintific research dan result dari Shaklee Landmark Study ni dah pun diterbitkan dalam Nutrition Journal pada Oktober 2007. Jadi kalau ada yang tak berapa boleh terima boleh g check journal ni..
.

Lagi satu, semua research yg telah dibuat tentang Shaklee telah diterbitkan dlm journal-journal antarabangsa tak kira sama ada ianya memberi faedah atau tidak kepada Shaklee.
.

Korang perasan tak dalam graf ni, yg warna merah tu paling tinggi kan? Maksudnya mereka ni paling berisiko utk mendapat penyakit-penyakit ni semua..ini adalah golongan yang mengambil suplimen lain selain Shaklee! Memang memeranjatkan betul result ni kan.
.

Jadi kepada anda fikir-fikirkan lah apa yg telah anda ambil selama ini..bertukarlah kepada vitamin Shaklee yg lebih Selamat - Berkesan dan Semulajadi serta diiktiraf HALAL oleh badan antarabangsa yg diiktiraf JAKIM.
.

Opsss ada lagi.. citer ni bukan nak bgtau klu ambik Shaklee ni kita takkan MATI..MATI tetap MATI sbb ia adalah PASTI. Cuma ia sebagai satu usaha kita utk elakkan kita dr cpt mendapat risiko penyakit-penyakit kritikal dan meningkatkan tahap kesihatan kita sekeluarga.
.

Semuanya pasti berlaku dengan izin Tuhan. Jom bertukar suplimen kepada jenama SHAKLEE hari ini!

Hubungi saya :
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
Joy Dariene Keffrus (1161498)
WhatsAap/sms - 0148601038
Cod : Station 18/Ipoh Parade Ipoh Perak
Pos Laju Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment